- Corona informatie -
De richtlijnen over het samenrijden verschillen per alpenland en de landen op de weg er naar toe. Wees goed voorbereid en verdiep je in de geldende richtlijnen.
Waarom TaxSki?
TaxSki is een platform gericht op het in contact brengen van wintersportliefhebbers die vervoer willen delen en samen willen rijden. Denk hierbij aan een transfer met taxi of huurauto binnen de Alpenlanden of met de eigen auto rechtstreeks vanuit Nederland of België.
Kan ik ook vanuit Nederland of België samen met iemand rijden?
Ja, dat kan. Naast het selecteren van alle wintersportplaatsen en dichtstbijzijnde luchthavens in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Luchthaven München, kan je ook een rit plaatsen waarbij je Nederland of België als start- of eindpunt selecteert. Om een indicatie van de locatie te geven kan je hier alleen een provincie selecteren.
Leg eens kort de werking uit nadat ik mijn account heb aangemaakt?
- Aanbieder voert zijn reisdetails in via de button [Ik bied een zitplaats aan] of [Ik zoek een zitplaats) en ontvangt hierbij bevestiging in de mailbox (check ook ongewenste post).
- Afnemer kan via verschillende filters zoeken naar aangeboden ritten in het rittenoverzicht en klikt op ‘stuur bericht’ zodra de juiste gevonden. Dit kan per email of per WhatsApp. Laatsgenoemde is alleen mogelijk als de aanbieder van de rit zijn 06-nummer heeft ingevoerd en alleen als er via mobiel wordt gereageerd.
- Na op [Stuur bericht] te hebben geklikt zie je in het volgende scherm alle reisgegevens staan die standaard in de mail of WhatsApp worden meegestuurd. In het opmerkingen-veld kan eventueel nog meer informatie toegevoegd worden zoals telefoonnummer, bagage, plaats van afspreken, etc.
- Aanbieder ontvangt reactie in zijn mailbox (check ook ongewenste post) met het e-mailadres van de afnemer als afzender. Op deze manier kan de aanbieder direct per e-mail reageren. Of als de aanbieder zijn 06-nummer heeft ingevoerd kan er ook per WhatsApp worden gereageerd. Dit is alleen mogelijk op mobiel, niet via desktop.
Verdere afspraken gaan dan buiten www.taxski.nl om. TaxSki is gericht op het in contact brengen van aanbieder en afnemer. - Aanbieder kan zijn rit verwijderen of aanpassen in zijn account. De rit wordt automatisch verwijderd nadat de datum is verlopen.
Kan ik ook een taxi of huurauto via TaxSki boeken?
Via onze partner Ski-Lifts kan je direct een taxi boeken. TaxSki biedt zelf geen vervoer aan en is niet verantwoordelijk voor enige vorm van (vervoers)overeenkomst en gemaakte afspraken tussen chauffeur, passagier of aanbiedende partij van vervoer zoals via Ski-Lifts. De FAQ van Ski-Lifts kan je hier vinden.
Waarom moet je een account hebben om een rit te plaatsen of te reageren?
Tijdens je registratie dien je jouw e-mailadres in te vullen. Op dit e-mailadres ontvang je een bevestiging nadat je een rit hebt geplaatst.
Wanneer iemand reageert op de geplaatste rit ontvang je hier ook reactie van per e-mail. In deze e-mail staat de afzender van degene die reageert.
In beide gevallen wordt het e-mailadres niet getoond op de website.
Welke contactgegevens zijn nodig voor registratie?
Alleen je voornaam, gebruikersnaam en je e-mailadres vragen wij. Verdere uitwisseling van gegevens kunnen buiten www.taxski.nl om gedaan worden zodra aanbieder en afnemer met elkaar in contact zijn getreden.
Is het invoeren van een 06-nummer nodig voor registratie?
Nee, dit is niet nodig. Je 06-nummer kan je optioneel invoeren bij het aanmaken van een rit. Op deze manier kan er ook contact met je worden gezocht per mobiel en dit kan zeker handig en snel zijn ter plaatse of lastminute.
Hoe werkt het reageren via WhatsApp?
Als de aanbieder van een rit zijn 06-nummer heeft ingevoerd bij de betreffende rit kan je via mobiel ook reageren per WhatsApp. Zodra je op de button [Stuur bericht] in het rittenoverzicht klikt wordt de button om per WhatsApp te reageren automatisch - en alleen op mobiel - getoond. Klik hierop en direct zal het chatvenster van WhatsApp zich openen waarbij ook alle reisgegevens vooringevuld getoond worden, net als evt. een zelf toegevoegde opmerking.
Op welke momenten tijdens het proces kan ik een e-mail verwachten?
In totaal worden er 2 e-mails verstuurd tijdens het proces van plaatsen en reageren op een rit. Wanneer je een rit plaatst ontvangt de plaatser hiervan een bevestiging. Daarnaast ontvangt de plaatser van de rit een e-mail zodra iemand reageert via ‘stuur bericht’ achter de betreffende rit in het ritten overzicht.
Hoe verwijder ik als aanbieder mijn rit?
Zodra je een rit hebt geplaatst komt deze ook onder jouw account te staan. Hier kan je de rit verwijderen.
De rit wordt automatisch verwijderd nadat de datum is verlopen.
Kan ik mijn rit aanpassen?
Het aanpassen van je rit kan onder jouw account.
Kan ik zelf mijn account verwijderen?
Nee, dit is niet mogelijk om zelf te doen. Stuur een e-mail naar en wij zullen jouw account en bijbehorende ritten zo spoedig mogelijk verwijderen.
De plaats of het gebied staat niet in het keuze menu om te selecteren?
Wij hebben zoveel mogelijk de meest voorkomende plaatsen en skigebieden in het keuzemenu geplaatst. Het is mogelijk dat bijvoorbeeld een klein dorpje op de route ligt naar een plaats die wel in het keuzemenu staat. Leg dan aan degene met wie je wilt samenrijden voor of het mogelijk is om een tussenstop te maken. Daarnaast kan je altijd een e-mail sturen naar en zullen wij kijken of deze er alsnog tussen geplaatst kan worden.
Zijn er kosten verbonden aan het plaatsen of reageren op een rit?
Nee, hier zijn geen kosten aan verbonden.
Mijn vraag staat er niet tussen, kan ik contact opnemen?
Staat je vraag er niet tussen, stuur dan een e-mail naar en wij zullen hier zo snel mogelijk op reageren.